Ystäviä ja hengailua

Onnekas kun olen minulla on aivan loistava mahdollisuus Suomen lomien aikana jättää lapset isovanhempien huomaan ja lähteä kaupungille itsekseni humputtelemaan. Lapset ja isovanhemmat ovat tyytyväisiä ja erityisen tyytyväinen olen minä:) Tässä viikon aikana olen viettänyt suloisia laatuhetkiä rakkaiden ystävien seurassa syöden, jumpaten, uiden, kahvitellen ja rupatellen. Ilman lapsia liikkuessa ehtii tehdä monta asiaa jo yhden päivän aikana! Ystävien kanssa on tällä viikolla koluttu Stadikka, Kallion kesäjumpat, Korjaamon sushi & wine bar, Cafelito Harjutorilla, Mustikkamaan helteinen ranta ja vieläpä hörpätty maininnan arvoinen kahvikupponen Relovessa Töölöntorin kulmilla - paras kahvi aikoihin!




Uima Stadikan jälkeen Korjaamon sushit upposivat todella hyvin.


Mustikkamaan viehätys on fiilis siitä, että olet saapunut luonnon helmaan, vaikka olet lähestulkoon keskellä kaupnkia. Uimaveden lämpötila +26 ja pehmeän puhdas hiekkapohja olivat nautinnollinen kombo - kuin parhaimmassakin kylpylässä!


Cafelito Harjutorilla tarjoaa hyvää kahvia ja espanjalaisia toasteja. Minä kuitenkin sorruin lounastarjouksena olleeseen savulohi-avocado-kvinoa salaattiin, joka oli juuri sopivan kevyt ja erittäin maistuva. Jälkkärinä toiminut cafe con leche kruunasi lounastreffit ystävän kanssa. Kaverini valitsema espanjalainen hot chocolate + espresso oli sitäkin taivaallisempi.



Flow Festareiden odotuksessa nappasin Cafelitosta mukaani tämän esitteen, josta löytyi loistovinkkejä loppulomaa ajatellen - monia uusia paikkoja, joita on hiljattain kasvanut kaupunkiin, kuten vaikkapa Torikorttelin El Fant, jonka kehuttuja kahveja ja brunssia haaveilen kokeilevani lähipäivinä tai tunnelmallinen BasBas Tehtaankadulla.

Comments

Popular posts from this blog

Eksjö - herkullisen pikkukaupungin metsästys

Relove

Cafe Birgitta ja viimeisten päivien kiireitä